Luciano Benetton – pán Značka

Luciano Benetton začal rozmýšľať o tom, ako zarábať peniaze, pred šesťdesiatimi rokmi. Mal vtedy desať rokov a bolo krátko po skončení vojny.

Predávanie novín bolo jeho prvé zamestnanie. Väčšinu svojho príjmu vtedy vkladal do rozpočtu rodiny, ktorá zostala bez otca.

Keď si všimol, že jeho sestra Giuliana dokáže pomerne rýchlo a na slušnej úrovni pliesť, založili si malú firmu. Kým sestra štrikovala, on zháňal klientov. Zatiaľ čo vo svete v tom čase hviezdili akrylové odevy, Benettonovci stavili na vlnu.

Po čase odišiel Luciano študovať módu a techniky šitia do Anglicka. V dvadsiatich piatich sa pustil do budovania siete výroby a predaja odevov. Hoci išlo o malé množstvá, od začiatku používal subdodávateľov. Firma rástla veľmi rýchlo, takže už o tri roky bolo nevyhnutné zriadiť si vlastnú textilku.
 
Politika zaujímavých jednoduchých strihov a pestrých farieb mala úspech. Päť rokov po tom, ako začal budovať sieť v Taliansku, začal otvárať prvé obchody aj vo Francúzsku. Do biznisu firmy Luciana a Giuliany sa medzičasom zapojili aj ďalší dvaja súrodenci.
 
Firma sa zviditeľnila aj vďaka kontroverzným kampaniam fotografa Oliviera Toscaniho. Za jeho pôsobenia vzniklo aj „výskumné komunikačné centrum“ Fabrica. Pracujú v ňom ľudia z celého sveta, ktorí sa tam väčšinou dostali na základe rozličných súťaží tvorivosti vyhlasovaných firmou. Podieľajú sa na projektoch v oblasti fotografie, priemyselného dizajnu, vydavateľstva, internetu, hudby a filmu.
 
Niekoľko rokov sa firma venovala aj Formule, keď mala vlastnú stajňu F1. Okrem iného vlastní aj menšinový podiel vo výbercovi diaľničného mýta Autostrade a majoritu sietí občerstvení Autogrill.

Najznámejší brand talianskej firmy je United colors of Benetton. Ďalšia značka Undercolors of Benetton zastrešuje produkciu spodnej bielizne, plážovej módy a odevov určených na spanie.

Zdroj: E-TREND